رونمایی از طرح ملی رویش امید در استان کرمان

درمان رایگان زوج های نابارور با اجرای طرح ملی رویش امید توسط موسسه خدمات درمانی بسیجیان در استان کرمان بعنوان نخستین استان پیشرو در کشور

 به گزارش روابط عمومی موسسه خدمات درمانی بسیجیان امروز ۲۶  خرداد طی بازدیدی با حضور مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج سردار محمد تقی زاده و استاندار کرمان آقای مهندس فداکار و به همراه مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان دکتر عیسی مالمیر و فرماندهان سپاه استان و امام جمعه محترم استان کرمان در استانداری کرمان حضور بهم رسانیده و از طرح ملی رویش امید که بعنوان استان پیشرو درسطح استان کرمان اجرا می گردد رونمایی بعمل آوردند.

مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج سردار محمد تقی‌زاده نیز طی بازدید و ضمن تشکر از اقدامات مسئولان کرمان در حوزه جوانی جمعیت، گفت: در بسیج، قرارگاه ویژه‌ و چندین کارگروه تشکیل شده و در استان‌ها فرماندهان سپاه کار را پیگیری می‌کنند؛ هر چند که بسیج کمک کار است و در این موضوع تولیت و محوریت ندارد.
 
وی با اشاره به اهداف امنیتی آمریکا برای کاهش جمعیت ایران افزود: کاهش جمعیت در کشور پایه فرهنگی و اجتماعی دارد اما تبعات آن امنیتی، اقتصادی و سیاسی است زیرا هر اتفاقی در کشور با اتکاء به جمعیت جوان رقم می‌خورد. وضعیت جوانی جمعیت دچار اخلال شده و در مدت باقیمانده تا بسته شدن پنجره جمعیتی تنها یک راه وجود دارد. این راه کمک به درمان زوج‌های نابارور است که تنها اقدام سریع و زودبازده است.

وی از راه‌اندازی یک قرارگاه در سازمان بسیج برای ترغیب جوانان به امر ازدواج و فرزندآوری خبر داد و افزود اولویت در این قرارگاه کمک به زوج‌های نابارور است.
در ادامه دکتر عیسی مالمیر مدیر عامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان در این مراسم بیان نمودند :  علت انتخاب کرمان برای شروع این طرح را پیشرو بودن این استان در فعالیت‌های جوانی جمعیت دانست و گفتند: همه مراکز درمانی تحت پوشش موسسه در استان کرمان برای این امر هماهنگ هستند و اداره‌کل بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اجرای این طرح همکاری موثری دارند.
 
عیسی مالمیر  افزود: تعداد زوج‌های نابارور در کشور سه‌ونیم میلیون زوج است که از این تعداد ۳۰ هزار زوج مربوط به کرمان است و زوج‌های نابارور کرمان با مراجعه به مراکز درمانی  مؤسسه و یا نزدیکترین پایگاه بسیج می‌توانند از خدمات رایگان این طرح  بهره‌مند شوند.
 وی ادامه داد: این موضوع از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ با حمایت نقدی از زوج‌های نابارور انجام می‌شد اما پس از آن، حمایت بیمه‌ای انجام می‌شود. از ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۴۰ تا ۵۰ هزار زوج تحت درمان قرار گرفتند و بیش از هزار زوج صاحب فرزند شدند که دربین آنان از دو قلو تا چهارقلو وجود دارد.
 
مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج مساجد و محلات برای فراگیری طرح «رویش امید»، اعلام کرد: این طرح به‌صورت رسمی از شنبه ۲۶ خرداد در کرمان و از اول مرداد در سایر استان‌ها اجرا می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم گفت: بایددر حوزه جمعیت بر سه موضوع تبلیغات موثر، جلوگیری از سقط‌های غیرقانونی و حمایت از زوج‌های نابارور تمرکز کرد.
استاندار کرمان هم گفت باید همه هزینه‌های مربوط به ناباروری از مراحل آزمایشگاهی تا هزینه‌های بیمه‌ای در طرح ملی رویش امید دیده شوند.
آقای فداکار گفت با اشاره به ظرفیت کرمان برای خدمت رسانی به زوج‌های نابارور استان و استان‌های مجاور گفت دولت در همه مواردی که بتواند در این طرح آماده حمایت از زوج‌های نابارور است و در این بین می‌توان از ظرفیت‌های بیمه سلامت بهره گرفت.

سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هم گفت: کرمان در بحث جوانی جمعیت جزو استان‌های برتر کشور است و جا دارد در حوزه درمان ناباروری هم استان کرمان به عنوان الگو در کشور مطرح شود زیرا اقداماتی در این حوزه به صورت آزمایشی در استان کرمان شروع شده است.

کد خبر 282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =